Saturday, June 30, 2012

Perkongsian dipagi 1 Julai... :)

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>


Assalamualaikum..  hye3.. (",) menaip pagi-pagi ni memang memberi semngt!  awesome!  ermm..  hari  ini   awal  bulan  julai. bulan  baru  tu, sape  ta semangat  kan? betul tak.. telah banyak peristiwa-peristiwa  yang  dilalui sepanjang bulan jun kan... sememangnya  tak dapat  diingati..:P  dan  tak sangka  dah masuk  2 tahun  6 bulan  4  minggu 1  hari...  eh3.. kira ape  tuh? hari  bersejarah  la  konon.. haha..sebenarnyee hari yang tak diduga  tapi bermakna  ..  ermm..  hari hbis  exam  pmr  tu..  seronok tak? mesti lah seronok kan..  he~  kenangan2....  berlalu dengan begitu  pantas. hari meniti hari  ,  tak sngka lagi bebrapa hari je nak menjejak   kan kaki ke tempat yang  tak  pernah  diduga pun nak  pergi.. -,-' apa-apa  pun kena  jugak lah pergi kan.. wahai  hati bersabarlah ye,  (^_^)

awak aman 3  , saya sentosa 2.. aman dan sentosa.. hahaha.. ape kena  la  tiba-tiba aman  dan sentosa ni kan  , inilah  nama nya  kamsis di psa ..  harap-harap lah kat  sana pun  aman dan sentosa jugak lah  , jangan huru-hara sudah la  ,  boleh pecah pulak  kepala  otak ni kan. seronok je bercerita  pasal  kamsis  sedangkan , barang apa  pun  tak  siap lagi,  bagus  betul kan. apa-apa pun semoga  Allah mempermudahkan urusan.. amin !!

sedikit perkongsian pada  bulan julai yang amat ditunggu  ni..  hehe.. jom  sama-sama ambil iktibar okay.

sebuah syair  menyatakan :
katakanlah  kepada orang yang sentiasa   dengki kepadaku:

tahukah kamu  , kepada siapakah  kamu tidak  sopan  ?  
kamu    tidak  sopan kepada Allah s.w.t  dengan takdirNya..
jika  kamu  iri dengan nikmat yang  telah diberikanNya   kepadaku ,
kerana  itu,  tuhanku   selalu mengabulkan  permintaanku  ,
sedang  pintu permintaan  bagimu  semuanya  tertutup..  

itulah  kata-kata  yang seharusnya diberikan  kepada  orang-orang yang sering  iri hati melihat kejayaan  kita ataupun kesenangan kita ,  jangan lah kita   memarahi atau mencaci nya  kembali kerana  kita seolah-olah sama  seperti orang yang  ghibah  , apa  itu  ghibah ?  ghibah adalah   menyebut-nyebut  keburukan  orang lain di belakangnya   dan keburukan  itu memang wujud.  apabila   keburukan  yang disebut-sebutkan  itu  tidak ada  padanya, maka itu  bererti tuduhan dusta .jika menyebut-nyebut keburukan orang lain itu  dihadapannya , itu disebut  maki.. astaghfirullah....


oleh itu , jom  kita  berubah !  janganlah saling  tuduh menuduh , memaki , atau  pun mencaci . setakat ini sahajalah entry saya  pada  hari  ini, jumpa  di  entry lain yah..  assalamualaikum!   :) 

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space