Monday, August 5, 2013

CINTA ALLAH... ^_^

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>


Ya Allah.. aku menginginkan seseorang yang mengimani Mu
aku ingin engkau berikan seseorang yang mencintaiMu, agar cintaku pun bertambah kepadaMu
aku ingin ya Allah..

saat ini, aku sedang berusaha untuk memantaskan diriku untuknya,
namun sering kali aku kehilangan arah, tak tahu harus kemana
tak ada petunjuk, tak ada tempat ku bertanya, tak ada yang menuntunku..

ya Allah Tuhanku, aku ingin Engkau cintai,
aku ingin Engkau sayangi,
aku hanya bisa meminta kepada-Mu wahai Allah..

sering ku berharap pada manusia
berharap dapat memberiku petunjuk
berharap bisa menuntunku
berharap menjadi guru untukku

namun Tuhan,
sering pula aku kecewa
sering pula semua tak selaras

kali ini aku menggantungkan sepenuhnya harapanku kepadaMu ya Allah
kali ini aku sangat memohon hanya pada Mu, wahai Tuhan ku
aku mohon bimbinglah aku..
aku mohon tunjukkan aku jalan untuk meraih ridho Mu
aku mohon tuntun aku untuk dapat menjadi hamba-Mu..
hamba yang kau Sayangi, yang kau cintai ya Allah..

karena aku sangat mencintaiMu
tapi aku tak tahu caranya...
aku hanya melakukan apa yang ku tahu, hanya sedikti Tuhan.. aku hanya baru tahu sedikit..

karena itu, aku mohon bimbinglah aku..

saya kembali lagi .. ^_^

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>

Assalamualaikum kepada semua pembaca.. hrmm. rase nye dah nak dekat setaun tak aktif blog .. rindunye..  :') maklumlah terlalu bz dengan assignment .. dugaan sebagai pelajar kan . :) banyak sangat nak diceritakan .. pengalaman pahit , manis ,.. dan sebagainya. Sukar rasa nye . walaupun pahit untuk menerima tetapi sebagai hamba Allah kita haruslah redha dengan ketentuannya. smilee semua ... ^_______^ *lebar skit, :P
ok baiklah apa yang nak dikongsikan bersama adalah.. hrmm. tengok lah gambar kat bwh tu...
                                                                                                                                           

itu lah sebenarnyee nk cakap kat seseorang.. :') tape2 kite kena sabar kan. jgn cakap lagi oke. tnggu lah suatu hari nnti,, :) jage ikhilat.. *muhasabah sebentar . :)



hrmm. dah muhasabah diri belum? so tgok la gambar kat atas tu . ngee~~ :) betul kan biar lah kita menangis di dunia jangan di akhirat, so kalau nak buat dosa kite muhasabah diri ingatlah azab di akhirat nanti. so, paham sekarang , ^_~

saya tertarik dengan kata-kata di gambar atas ni.. cinta itu tidak salah kerana cinta itu membawa kepada kasih sayang dan keharmonian... maksudnya cinta kita pada Allah .. pada Rasul .. pada ibu ayah.. keluarga .. dan sesama manusia.. peace . (",)Y

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space