Saturday, June 30, 2012

Perkongsian dipagi 1 Julai... :)

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>


Assalamualaikum..  hye3.. (",) menaip pagi-pagi ni memang memberi semngt!  awesome!  ermm..  hari  ini   awal  bulan  julai. bulan  baru  tu, sape  ta semangat  kan? betul tak.. telah banyak peristiwa-peristiwa  yang  dilalui sepanjang bulan jun kan... sememangnya  tak dapat  diingati..:P  dan  tak sangka  dah masuk  2 tahun  6 bulan  4  minggu 1  hari...  eh3.. kira ape  tuh? hari  bersejarah  la  konon.. haha..sebenarnyee hari yang tak diduga  tapi bermakna  ..  ermm..  hari hbis  exam  pmr  tu..  seronok tak? mesti lah seronok kan..  he~  kenangan2....  berlalu dengan begitu  pantas. hari meniti hari  ,  tak sngka lagi bebrapa hari je nak menjejak   kan kaki ke tempat yang  tak  pernah  diduga pun nak  pergi.. -,-' apa-apa  pun kena  jugak lah pergi kan.. wahai  hati bersabarlah ye,  (^_^)

awak aman 3  , saya sentosa 2.. aman dan sentosa.. hahaha.. ape kena  la  tiba-tiba aman  dan sentosa ni kan  , inilah  nama nya  kamsis di psa ..  harap-harap lah kat  sana pun  aman dan sentosa jugak lah  , jangan huru-hara sudah la  ,  boleh pecah pulak  kepala  otak ni kan. seronok je bercerita  pasal  kamsis  sedangkan , barang apa  pun  tak  siap lagi,  bagus  betul kan. apa-apa pun semoga  Allah mempermudahkan urusan.. amin !!

sedikit perkongsian pada  bulan julai yang amat ditunggu  ni..  hehe.. jom  sama-sama ambil iktibar okay.

sebuah syair  menyatakan :
katakanlah  kepada orang yang sentiasa   dengki kepadaku:

tahukah kamu  , kepada siapakah  kamu tidak  sopan  ?  
kamu    tidak  sopan kepada Allah s.w.t  dengan takdirNya..
jika  kamu  iri dengan nikmat yang  telah diberikanNya   kepadaku ,
kerana  itu,  tuhanku   selalu mengabulkan  permintaanku  ,
sedang  pintu permintaan  bagimu  semuanya  tertutup..  

itulah  kata-kata  yang seharusnya diberikan  kepada  orang-orang yang sering  iri hati melihat kejayaan  kita ataupun kesenangan kita ,  jangan lah kita   memarahi atau mencaci nya  kembali kerana  kita seolah-olah sama  seperti orang yang  ghibah  , apa  itu  ghibah ?  ghibah adalah   menyebut-nyebut  keburukan  orang lain di belakangnya   dan keburukan  itu memang wujud.  apabila   keburukan  yang disebut-sebutkan  itu  tidak ada  padanya, maka itu  bererti tuduhan dusta .jika menyebut-nyebut keburukan orang lain itu  dihadapannya , itu disebut  maki.. astaghfirullah....


oleh itu , jom  kita  berubah !  janganlah saling  tuduh menuduh , memaki , atau  pun mencaci . setakat ini sahajalah entry saya  pada  hari  ini, jumpa  di  entry lain yah..  assalamualaikum!   :) 

Friday, June 29, 2012

Takdirku......... :)

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>

Assalamualaikum  semua  yang membaca  blog  ni..:)  sudah lama sangat-sangat  tak aktif dengan  blog   , maklum  lah terlalu  sibuk  dengan  kerja  rumah lah  konon..  betul  ke?  ermm.. setelah  beberapa bulan  menghilang akhir nya  ,  pada  hari  ini  29 june 2012 hari jumaat , tiba-tiba sahaja  ada  semangat  untuk  menulis.. entah  lah  datang dari mana , -,-' agak  ganjil bukan?semangat setelah membeli  branag-barang persediaan untuk ke kamsis sentosa  2 kot.. TIDAK!!  lagi seminggu  je akan  menjejakkan  kaki ke  sana..  

mungkin dengan keadaan  blog yang tiba-tiba sahaja berubah  .. arghh,, -,-'  agak memeningkan je. ok3 , panjang  pulak membebel  pasal ni ,  tajuk utama pasal takdir . hahaha.  tak  ada  kena  mengena langsung ! :P  baiklah saya   mulakan cerita  yang tak berapa  best ni.. tak  nak   baca  sudah,  tak  paksa  pun.. mula  lah kisah nya.... takdir hidup ku yang penuh dengan  teka teki , aturan  yang cantik seperti sudah dirancang  , bukan dirancang oleh diri sendiri tetapi dirancang oleh  Allah  s.w.t .. subhanAllah..

walaupun  , kadang-kadang agak memeritkan.. tetapi disebalik kepahitan  ada   kemanisan , Ya  Allah , sesungguhnya ujian  yang kau berikan adalah kekuatan bagiku..  :) dan sekarang Alhamdulillah ..   ucapan tahmid  yang  ikhlas kepada penguasa seluruh Alam Allah s.w.t..  hidup yang ditentukan  ini sudah semakin  baik dan   dapat  diterima  dengan  perlahan-lahan .saya akui  pada  mulanya  agak keberatan hendak ke  sana  tapi bila teringat surah  Al-Baqarah   yang ayatnya  berbunyi  "Boleh jadi  kamu  membenci sesuatu  padahal  ia  amat baik  bagimu dan  boleh jadi kamu menyukai  sesuatu padahal ia  amat buruk  bagi mu,  Allah   mengetahui   sedangkan  kamu  tidak   mengetahui  "  setelah direnungkan  , ia  janji Allah itu  benar wahai sahabatku,  dan  lantas    lidah  ini  melafazkan  Astaghfirullah kerana  gagal jadi  hambaMu yang  percaya  dengan segala kata-kataMu . walaupun tak dapat masuk upsi ..  idaman sejak  sekolah   ,  tetapi  Allah dah  tetapkan saya masuk ke politeknik premier sultan salahuddin abdul aziz shah,  shah alam.. smoga diberi  kekuatan  iman ..


dan  tidak diduga  juga, sama  tempat dengan ....... biarlah rahsia..  kau selalu  tulis CUDIPT......
tengok-tengok  ,  jumpa  terus.. hahhaa.. kuasa  Allah  , tiada  sapa mampu melawan nya. eh3..  dah merepek  dah.. ok lah cukup sudah  entry sy  pada hari  ini. tata.. assalamualaikum..  jumpa  di entry  lain yah,!  :)  

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space