Monday, March 12, 2012

memuasakan tapi menyakitkan ?

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>


assalamualaikum.entri saya pada hari ini ialah memuaskan tapi menyakitkan? apa itu? ok kalau nak faham saya bagi contoh k.. pernah tak korang gaduh dengan orang-orang yang korang sayang contohnya, kawan ke, family ke, sape2 je la.. mungkin orang tu tak sedar dia menyakitkan hati kita maklumlah manusia biasa , tetapi kita terlalu emo sampaikan tak sedar kita juga menyakiti orang yang kita sayangi. terlalu mengikut hati membuatkan kita sakit tetapi disamping itu puas bukan ? ibarat kita menyembur ubat nyamuk untuk membunuh nyamuk tetapi terkena pula pada makanan dan kita telah merosakkan makanan itu.. macam tu juga lah hati kita.. kita hanya nak memuasakn hati kita untuk membalas dendam ke atas perbuatan orang-orang yang kita sayang tapi tanpa kita sedari kita juga telah merosakkan hatinya..

jika orang yang kita sayang itu ingin memohon maaf, maaf kan lah dia dengan seikhlas hati.. kerana kita tidak tahu keadaan dia pada ketika itu, mungkin sedang menangis kerana rasa bersalahnya diatas perbuatannya yang tidak disengajakan.. lumrah kehidupan manusia bukan.. mungkin dengan cara ini kehidupan kita lebih bermakna.. jangan saling merosakkan tapi saling memperelokkan.. ok sekian sudah.. terima kasih..

" ya Allah sahabatku ini buah hatiku,

mesra kami penawar duka,

rindu kami menambah cinta,

rajuk kami membuah ceria,

Ya Allah,

silaturrahim kami ukhwah fillah,

bermusuhan kami na'uzubillah berpisah mati,

insyaAllah..

Ya Allah,
sahabatku ini buah hatiku,

rahmati kami meniti usia,

terpisah kami dialam nyata,

temukan kami di taman syurga.. AMIN.. :)

2 comments:

Afiq Yassin said...

best la entry ni..

jom terjah entry afiq yang baru
http://afiqyassin.blogspot.com/

syauqiahmad™ said...

terbaik !! :)

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space